© Adalya Medya 2021

LİMDOSK’tan zirve yürüyüşü

LİMDOSK Derneği üyeleri, ‘sağlıklı yaşam için spor’ sloganı ile Türkiye’nin en yüksek dağı olan Ağrı dağının zirvesine çıktı.

Limyra Turizm Tanıtma Dağcılık ve Doğa Sporları Kulübü Derneği(LİMDOSK) üyeleri yerel rehberler eşliğinde 3-8 Eylül 2022 tarihleri arasında Türkiye’nin çatısı ve en yüksek dağı olan Ağrı Dağı’na yüksek irtifa dağ çıkışını gerçekleştirdi. 5137 m yüksekliğindeki zirve yürüyüşünü başarı ile tamamladıklarını söyleyen Dernek Başkanı Nihat Kiraz, 10 kişilik ekiple yaptıkları yürüyüş sonunda Türkiye’nin çatısına çıkmanın gururunu yaşadıklarını dile getirdi.

Ağrı dağına Aklimatizasyon çıkışı

Ağrı dağı yürüyüşünün yüksek teknikle çıkılan bir zirve olmadığını sadece hava şartları açısından bir miktar zorluk derecesi olduğunu söyleyen Başkan Kiraz, Ağrı dağı yürüyüşünü zirve meraklıları için her yıl gerçekleştirmeyi planladıklarını dile getirdi. LİMDOSK Başkanı Nihat Kiraz, yaşadıkları anları şu şekilde anlattı: “Antalya LİMDOSK olarak 2 aydır 10 Lisanslı dağcı arkadaşımız ile Aklimatizasyon (Yüksek irtifaya uyum sağlama) çıkışları yaptık, orada kullanılacak araç gereç ve yüksek irtifada kullanılacak kıyafetler hakkında sporcularımıza eğitimler verdik. İtalyan gezgin Marco Polo’nun notlarında çıkılamaz dediği Ağrı dağının zirvesine çıkış yapmak için 3 Eylül sabahı Antalya’dan uçak ile Van’a oradan da Ağrı’nın Doğubeyazıt ilçesine ulaştık.

4 Eylül sabahı Çevirme köyünden yürüyüşümüze başladık, 6 saat sonra 3200 metre yükseklikteki ilk kamp yerine ulaştık. Orada çadırlarımızı kurduk ve sabah 7’deki kahvaltıdan sonra tekrar yürüyüşümüze devam ettik ve 4200 metre yükseklikteki ikinci kamp alanına 7 saat sonra nefes güçlüğü çekerek ve soğukla mücadele ederek çıkmayı başardık. 5 Eylül’ü 6 Eylül’e bağlayan gece saat 01:30’da ana zirveye çıkmak için yürüyüşümüze başladık. 4900 metre irtifaya geldiğimizde buz gibi bir hava ve yoğun bir sis duvarı ile karşılaştık. Zirveye 250 metre kalmıştı ama yol kar ve buzlarla kaplıydı.  Hepimizde bu efsane dağa çıkmanın heyecanı vardı. Botlara kramponlar takıldı ve sporcularımız büyük bir azim göstererek Türkiye’nin çatısına 5137 metrelik zirveye çıkmayı başardık. Rehberimiz Nursi Ceylan uzun yıllardır Eylül ayında Ağrı dağı zirvesinde -30 derece hava sıcaklığı ve bu yoğunlukta bir sisin görülmediğini söyledi. Çoğu arkadaşımızın telefonları dondu çok az görüntü alabilmiştik ama Türkiye’nin çatısına çıkmanın onurunu ve gururunu yaşadık katılım sağlayan tüm sporcularımızı tebrik ederim”

‘Pandemide yaşamını yitirenler adına yürüdü’

Ağrı dağının 5137 metrelik zirvesine çıkan isimlerden olan Serap Devrim Çaylıkoca, bu yürüyüşü pandemide hayatını kaybeden insanlar için gerçekleştirdiğini belirtti. Çaylıkoca, “İnsanların sağlıklı yaşamaları için sportif faaliyetlere ağırlık vermesi çok önemli. Ben yakınlarımı pandemide kaybettim. Çevremdeki insanlara spor yapmalarının sağlıklı yaşam için olmazsa olmaz olduğunu her fırsatta vurguluyorum. Yürüyüşler, egzersizler yapmalarını şiddetle tavsiye ediyorum” dedi.

Ağrı Dağı zirvesine tırmanan ekipte şu isimler yer aldı: Serap Devrim Çaylıkoca, Gönül Has, Heybetullah Tuz, Dr.Filiz Kaymakçı, Psikiyatrist Savaş Öztürk, Devrim Kılıç, Ayşe Akkaya, Haluk Okudan, Z.Ertuğrul Özkalaycı